Gentayangan
7/18/2008 01:22:00 AM | Author: eVy-D-YaNa

Gentayangan

Gentayangan.


Gentayangan aku di sudut itu
Palingkan wajah ke sisi jendela
Di ufuk Khatulistiwa biru
Tenggelamnya Maharaja Sang Suria.


Awanan kelabu berarak membayangi
Tapi terlalu menghairankan
Ke mana pula hilangnya Dewa Purnama?
Muncullah, pungguk terlalu merindu.


Tersasar aku terlalu bermimpi
Mustahil! Petik bintang di langit tinggi
Tapi lepaskan aku bahagia
Walau hanya sekejap cuma.


Sujud pada-Nya, aku merafak sembah
Yang punya kuasa semesta alam
Usirkanlah segala penjajah kewalangan
Musafir kedamaian jauh dalam perjalanan.


YA RAHMAN YA RAHIM!!!
YA RAHMAN YA RAHIM!!!
YA RAHMAN YA RAHIM!!!


Utuskan takdir terbaik buat diriku
Dambaan aku terhadap hidayah-Mu
Kurniakan aku cahaya penawar
Merawati luka-luka tusukan sembilu.


Bukakan semua pintu hakikat
Harusku cari sinar kasih sayang
Menadah belas cinta-Mu, Ya Tuhanku
Melewati kerapuhan sekeping jiwa.


Dengan nada, syahdu dan irama
Aku kutip cebis-cebis kekuatan
Doaku pada Yang Maha Mengetahui
Dengarkanlah, nurani hatiku berbisik.


Di bumi yang nyata
Di ruang antara kita
Di situ permulaan segalanya
Gentayangan aku, makanya.


Gentayangan.

eVy-D-YaNa
17/7/2008

p/s: Aku bukan merak kayangan, cuma pipit di rimba. Lepaskan aku bahagia walau sekejap cuma. Maafkan aku.
This entry was posted on 7/18/2008 01:22:00 AM and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 butterflies:

On July 23, 2008 at 6:16 PM , Husna said...

walau ape pon yang terjadi, tetaplah hati ke jalan ini :)

 
On July 24, 2008 at 7:53 AM , eVy-D-YaNa said...

insyaAllah...

semoga Allah tetapkan hati diyana dalam perjuangan ni sampai bila-bila. Walau apa jua dugaan nanti, harap2 diyana redha dengan semua qada & qadar Allah. =)

thanx kak chuna~

 
On August 12, 2008 at 2:54 AM , anak melayu said...

hati kita x sama..
tp satu

 
On August 12, 2008 at 8:24 AM , eVy-D-YaNa said...

yup~

hati kita satu...kat jalan ni.. =)

 
Related Posts with Thumbnails