Tak berapa riuh dah kot...
4/06/2010 12:09:00 PM | Author: eVy-D-YaNa

Dah menjadi kebiasaan aku sebelum ni sampai sekarang untuk dengar radio pagi2 sama ada sebelum pegi kelas atau sebelum pi ofis sekarang. Pagi2 bukak radio sementara dok bersiap. Dah jadi kebiasaan aku dari dulu, radio feveret aku memang radio Era. Tak tau kenapa, aku jenis orang kalo dah suka satu tu, satu tu ja aku suka. Even populariti Era mungkin kurang sikit daripada dulu, tapi aku suka jugak lebih daripada radio lain. 
 

Paknil & Din Beramboi
 
So, bila dah bukak pagi2 mesti la masa tu Riuh Pagi di Era punya slot kan. Memang aku selalu dengar. Aku suka bila time Paknil jadi deejay pagi2. Segmen Merisik Khabar tu best gak. Tapi yang paling layan dan yang paling meriuhkan Riuh Pagi di Era tu mesti la segmen Drama Sebabak dan Sawancara yang dikendalikan oleh Allahyarham Din Beramboi. Walaupun kadang-kadang bagi aku lawak dia agak over, tapi aku tetap gelak. Selalu dengar Paknil pun sampai ketawa berdekah-dekah dengan lawak spontan Din ni. 
 
Tapi, bila pagi ni aku bukak radio, dah tak dengar dah suara Paknil apa tah lagi Din kan...rasa dah tak meriah dah pagi2 aku.Tak tau la pasni macam mana sama ada diorg nak teruskan lagi Riuh Pagi tu atau tak. Aku ada baca kolum Paknil dalam Metro Ahad. Dia tulis pasal Din. Uh, rasa terharu dan sedih aku baca luahan Paknil pasal kawan baik dia tu. Jadi marilah sama-sama kita hadiahkan...

 
Al-FATIHAH 
buat 
Meor Ahmad Fuad b. Meor Badri @ Din Beramboi 
yang menghembuskan nafas terakhir 2 April lalu
akibat demam denggi berdarah.

This entry was posted on 4/06/2010 12:09:00 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 butterflies:

Related Posts with Thumbnails