You can see my heart beating....
2/14/2010 02:45:00 AM | Author: eVy-D-YaNa

You can see my heart beating...and you can see it through my chest...
- Russian Roullete, Rihanna-


herm, aku pun tak tau kenapa aku letak tajuk post ni, entah la ada kaitan ke tak...ada kaitan dengan Valentine Day kot... ;P

cuma aku rasa nak tulis pasal dua tiga hari lepas yang aku secara tiba-tiba dan tidak tersengaja di-'tarbiyah' (macam alim la plak bunyi...hee~) pasal isu boyfriend. Satu department tempat aku intern tu dah tau yang aku ni takda boyfriend. SV aku plak asek tanya aku kenapa aku takda boyfriend. Dia kata sepatutnya umur macam aku dah kena start cari boyfriend, walaupun dah banyak kali aku kata aku muda lagi..malas nak fikir pasal benda ni semua.

Pastu aku pun saja2 la tanya kat sorang colleague aku kat department tu, kak Has,

"penting sangat ka untuk ada boyfriend?"

tak pasal2 pulak bila aku tanya soalan tu, dia pi forward soalan tu balik kat SV aku, kata aku yang tanya...aisey~ ;-| . Terus SV aku panggil aku pi tempat dia....konon2 nak 'brainwash' aku, sampai satu department dengar. Isk3...aku pun buat2 dengar ja..apa orang kata masuk telinga kiri keluar telinga kanan. Bole pulak SV aku cakap dengan cara gurau gitu yang aku ni takda boyfriend sebab aku sibuk fikir pasal MATEMATIK!
(diorg ni suka sangat panggil aku budak pandai la...budak 1*A la..sebab tu kot diorg ingat aku asek fikir akademik ja..haih~)


pulak dahhh...sabar aja la...

pastu aku siap dapat nasihat secara tak rasmi, yang orang perempuan ni belajar setinggi mana pun tetap memerlukan lelaki sebagai pasangan, sebab fitrah kejadian Allah ciptakan lelaki dan perempuan tu berpasangan.....aku pun iyakan ja la...memang la betol..aku tak nafikan pun, tapi aku rasa ni belum masanya.....huhu~

aaaaaaaaaa......persoalannya...

Penting sangat ek untuk ada boyfriend masa umur macam aku?



Dalam ketidak-berapa-runsingan aku memikirkan benda ni, aku ada terbaca satu post ni...aku quote siket :

Sesungguhnya, Allah memang sengaja............

memang ALLAH sengaja menemu kan kita
dengan orang yang salah supaya kita dapat
menjadi penilai yang baik.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita
dengan orang yang salah supaya kita sedar
bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharap kan pertolongan ALLAH.

huh, bila aku fikir2 balik memang ada betolnya ayat2 kat atas tu. Aku rasa mungkin sebelum ni aku dipertemukan dengan orang yang salah walaupun aku rasa orang tu paling sesuai dengan aku sebab banyak perkara sampai aku jatuh sayang (nama pun manusia yang ada perasaan, aku pun kena lalu jugak benda2 ni semua kan?). Aku tak menyesal pun, mungkin itu perkara2 indah akan jadi kenangan buat aku. In fact, belum dapat cari yang sesuai or seistimewa dulu...selagi aku belum mampu melupakan, biar masa saja yang menentukan.


Aku harap sangat masa tu aku dapat explain kat diorg2 tu semua, tapi aku rasa aku tak nak bukak apa2 cerita pasal dulu..biarlah diorg nak cakap apa pun...yang aku tahu, banyak lagi benda yang aku kena fikir daripada hal remeh temeh ni....


Bila aku tanya kak Has balik sapa ja la yang nak kat aku kan...dengan cepat dia cakap,

"Jangan cakap macam tu. Kak Has rasa kalo diyana ada boyfriend, dia akan jadi girlfriend yang paling baik sekali."

Duush...terdiam aku. Entah penilaian apa yang dia buat kat aku pada hal kenal tak sampai sebulan pun lagi...huhu~


Mungkin bila aku dah jumpa orang se-hensem ni, aku akan fikir balik kot untuk ada boyfriend....hehe~~

ah-ha!~~ just kidding k!


|
This entry was posted on 2/14/2010 02:45:00 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 butterflies:

On February 17, 2010 at 3:55 PM , z.a.z said...

mmg hensem! hehee

 
On February 18, 2010 at 4:07 AM , anak melayu said...

its easy..because u r a girl..if u r a boy,then u need a girlfriend....

 
On February 18, 2010 at 6:46 PM , Farhana Aziz said...

cinta itu akan datang.bila tiba masanya.=)

 
On February 19, 2010 at 10:20 AM , limauais said...

hehe..
takpe dyana..xde boifren ok ape..
jum join grup single saye..haha..

p/s:yg ensem tuh da ad org yg punye ke?:p

 
On February 20, 2010 at 8:40 PM , anis88 said...

ensemnyer!!!!!!!!!!!!!

 
On February 23, 2010 at 1:23 AM , eVy-D-YaNa said...

uh, ramainya yg kagum dgn ke'hensem'an Chris ni...kalo dia baca, mau terharu ni...hee~~ ;P

 
Related Posts with Thumbnails