Rawan
11/13/2010 01:00:00 AM | Author: eVy-D-YaNa
Sem ni dah nak habes pun. Minggu belajar (study week) pun dah nak habes jugak sehari dua lagi. Tu maknanya, miggu peperiksaan dah nak mula dah. Habes exam ni, habes la sem final year first untuk aku. Entah apa la yang aku dah lalu sem ni. Mungkin dah terkena badi FYP yang sepatutnya Final Year Project, tapi dah jadi Final Year Pressure dah! Siyes tak tipu, aku rasa hidup aku huru-hara siket sem  ni mungkin sebab FYP, stress jugak la. Expectation SV aku utk FYP aku agak tinggi, jadi nak capai apa yang dia harap, harus la pening kepala dan struggle jugak.

Banyak jugak perkara2 yang aku selalu buat masa sem2 sebelum intern dulu aku terpaksa tinggalkan.  Siket2 terjauh dan terkeluar lingkungan jugak aku kadang2. Banyak gila kerja dan perkara yang kena buat. Nak kata gagal pengurusan masa pun entah la. Banyak perkara yang tak menggembirakan aku sem ni. Kalau aku nampak gembira pun tu mungkin luaran ja, tapi bukan betul2 dari hujung hati aku. Kadang-kadang terfikir gak, mungkin sebab awal sem ni aku  dimulakan dengan berita menggemparkan lagi menyedihkan aku, terus sampai satu sem, aku tercari-cari jiwa aku....hilang. Aku lalu ja apa yang kena lalu, tapi semangat? entah mana...

Herm, jadi final year student pun kena buat banyak keputusan berat2 yang aku tak suka. Pilihan pun macam mandatori. Banyak betul perkara kena pertimbangkan. Sah, dugaan ni. Lagi aku tak suka, bila dugaan tu melibatkan hati. huh, dahsyat. Ada perkara yang aku kena fikir dan timbangkan sekarang. Berat jugak bagi aku sebab melibatkan perkara yang aku kena lepaskan pada hal aku paling tunggu2 untuk perkara tu sepanjang aku kat UTP ni. Peluang ni mungkin datang sekali ja untuk aku. Empat lima hari dah aku kusut, dah la tambah dengan study week lagi. Mana nak study, mana nak fikir buat keputusan....Sorry kawan2, kalo aku tiba2 jadi pendiam dan tak happy sangat. Aku cuba  jadi diri aku yang dulu2. Aku cuba walaupun aku tak pandai sangat berselindung. 

Sekarang ni aku tunggu petunjuk Allah. Harap2 benda ni selesai secepat mungkin. Oh, aku nak exam dengan hati yang tenang. huuuu~ 


p/s: still undecidable, harap-harap dapat keputusan yang terbaik....insyaAllah~   
 
, , |
This entry was posted on 11/13/2010 01:00:00 AM and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 butterflies:

Related Posts with Thumbnails