Hang Out Rakan Persilatan
5/04/2008 10:01:00 AM | Author: eVy-D-YaNa
Tarikh : 2 Mei 2008

Masa : 4.00 pm

Lokasi : Greentown Mall & Jaya Jusco, Ipoh


Kalau ikut perancangan awal, nak keluar Ipoh ni bukan sebab nak enjoy....tapi sebab nak repair enfon kesayangan aku, NOKIA 5300. Enfon aku mengalami kerosakan yg kritikal sjak ari Rabu, 30 April. Sistem enfon ni hang....lagi dahsyat tak bole tekan apa2 butang pun. Tak bergerak langsung dari interface depan. Dah banyak kali cabut bateri dan on semula pun tak berkesan gak. Tak bole jadi macam ni. Masuk ari jumaat tu dah 3 ari aku lost contact dengan orang2 sekeliling. Naseb baek ada seorang rakan nak pinjamkan enfon dia untuk tukar sim card jap. wah....sekali bukak, berpuluh-puluh mesej pending untuk aku. haih~~

Mulanya nak ajak Kak Asmat teman aku pegi repair enfon ni, tapi ari jumaat tu dia ada 2 test. So, tak nak la ganggu dia. Aku pn dah buntu ni nak mintak tolong sapa lagi. Last2, aku teringat nak mintak tolong Abg Pingu. Tu pun sebab aku terserempak dengan dia kat kafe. hehe....dia setuju nak tolong. Naseb baek! Tapi....takkan nak keluar berdua ja pegi Ipoh. So, Abg Pingu ajak sekali abg2 & akak2 UTP12. Wah, meriah! Konon nak repair enfon, pegi sampai 2 keta....ahakz~~ =P

Ari Jumaat tu, lepas hantar lab report yang terakhir, teros aku bersiap-siap. Kol 4.oo petang bertolak, tapi 1 keta dulu...keta Abg Pingu. Yang naik keta Abg Pingu ni aku, Abg Pingu, Abg Meri & Khairi. Keta kedua (Abg Jepp, Abg Nash, Kak Didie & Kak Effa) gerak kol 5, teros gi JJ. Ktorg pegi Greentown Mall dulu sebab nak repair enfon. Tu yang keluar awal sikit. Sampai2 Greentown, teros pegi kedai enfon, ntah apa nama kedai tu, tak sempat nak hafal...hik3~~kena tunggu sejam sementara nak repair enfon tu. So, ktorg pun turun makan kat food court bawah. Bole tahan mahal harga makanan kat situ. Nama pun food court~~

Lepas sejam, pegi amek balik enfon. WAAAAA~~ enfon aku kena format semula. Sistem dalam tu memang dah hang terok. Aku pun tak tau macam mana bole jadi macam tu. Rasanya dah tatang enfon tu macam minyak yang penuh. Haih....abeh semua nombor2 telefon yang simpan dalam tu. Mesej2 gak. Abeh semua burn. Tak dapat buat back up. Yang paling sedey, mesej2 bermakna yang aku simpan sejak 3 tahun dulu pn hilang gak. Sedey sangat. huhu~ ~(=_=)~tapi kena syukur, naseb baek bole repair gak enfon tu. Alhamdu Lillah~~ tak bole hidop tanpa enfon. Dugaan2...

Lepas tu ktorg teros gerak pegi JJ. Jumpa Abg Jepp, Abg Nash, Kak Didie & Kak Effa kat sana. Tak tau nak buat apa, diorg ni masuk karaoke. Fuh...time ni semua orang nak tunjuk bakat2 terpendam. Kak Effa & Kak Didie yang paling semangat nak nyanyi...macam2 lagu diorg pilih. Yang lain2 pun tak kurang semangat. Dalam banyak2 lagu, diorg pilih gak nak nyanyi lagu POCO2...ni mesti kes bahang interaksi 15 ari tu. hehe... =P

Abg Jepp ajak aku nyanyi berduet dengan dia. Fikir2 bole gak la. So, aku pilih lagu My Heart (Acha & Irwansyah). Kononnya nak berduet dengan Abg Jepp, last2 nyanyi dgn Abg Meri. Abg Pingu menyelit cket2. Naseb baek microfon tu tak kuat sangat. Tak tau la aku nyanyi macam mana. Maen nyanyi ja...hehe~~bole tahan suara Abg Meri...kih3~~ =)

Lepas solat Maghrib, ktorg pegi main boling lak. Aku tak main. Siyes tak reti main. Lepas kejadian tahun lepas, aku macam dah serik nak main. Tak nak memalukan diri sendiri dah. ahakz! Abg Meri pun tak main sebab badan dia sakit kot. Kiranya, yang main 6 orang. Macam2 style yang dipertontonkan. Style Kak Didie, Khairi & Abg Nash yang paling dapat perhatian. Semua x bole blah...tak tahan sangat nak gelak tengok diorg. Kak Effa & Abg Jepp cool ja sepanjang game. Abg Pingu lak selalu buat balingan yang semangat2...erm~~Lepas main 2 game, Abg Jepp pemenangnya. Mana tak menang, banyak kali strike! hee~~

Lepas boling ,ada masa lagi 45 minit sebelum midnite movie. Sambung balik karaoke. Kali ni diorg lagi semangat nak nyanyi. Lagi banyak lagu yang dipilih. Tak tau la sama ada dah kurang cket rasa malu atau memang nak release tension. hehe~~Sekali lagi aku dapat jemputan Abg Jepp untuk berduet. Lagu yang sama. Sebab tak nak menghampakan orang yang menjemput, aku pn nyanyi la lagu tu. hehe~~ malunya bila fikir2 balik. Ya la, ni first time aku masuk tempat2 karaoke ni. Dah jadi macam rusa masuk kampung ja. weee~~

Lepas Abg Ipe datang join ktorg malam tu, pegi tengok midnite movie, cerita Iron Man. Tak tau aku sapa heronya...main layan ja...hehe~~Bole tahan best cita ni. Bak kata Kak Effa, "Tak nampak tak real" ataupun ringkasannya nampak real. hehe....teknik CGI diorg memang mantap. Overall, best cita ni. huhu....ni baru kali kedua aku tengok wayang...huuu~~tros tengok midnite...

Dah abeh tu, pegi makan kat McD dekat area Tesco. Kesian Abg Pingu, konon mengidam sangat nak makan KFC, tapi tak dapat sebab dah tutup. McD ja la~~Kecewa cket time ni, kol 2-6 pagi, McD tak jual ais krim. So, tak dapat la aku nak makan favourite ice-cream ever, CORNETTO CHOCOLATE McFLURRY. Frust2~~crazily crave for that ice-cream at that moment. Tengah2 makan tu, nampak la sekumpulan @ berkumpulan-kumpulan mat rempit kat jalan. First time aku tengok life mat2 rempit nya aksi2 daring yg bole dikatakan agak bodoh. Jakun kan aku ni...haih~~ =P

Bertolak balik dari McD kol 4.45 pagi & sampai kat UTP kol 5.30 pagi. So far, banyak benda2 baru yang aku belajar sepanjang hang out ni. Benda2 yang tak pernah terfikir langsung aku akan buat. Memang BEST!!! Ada hikmah kot enfon tu rosak~~tapi satu ja perkara termiss out, dalam keseronokan tu lupa plak nak amek gambar ramai2 tanda kenangan...erm..terima kasih Abg Pingu sebab sudi nak bantu diyana & terima kasih gak kat yang lain2 (Abg Meri, Abg Nash, Abg Jepp, Abg Ipe, Khairi, Kak Didie & Kak Effa) sebab buat diyana rasa hepy walaupun sedey cket time tu psl enfon~Nice experience~~ CHAYUNK KAMU SEMUA!!!

This entry was posted on 5/04/2008 10:01:00 AM and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 butterflies:

On May 9, 2008 at 7:38 AM , Husna said...

iron man bes kan? haha. setakat neh, cerite superhero yang paling bes kak chuna penah tgk :D

 
On May 9, 2008 at 9:23 AM , eVy-D-YaNa said...

BEST!

iron man best...

hero dia ttp macho walaupun x muda sgt... =D

 
Related Posts with Thumbnails