Jawapan
8/22/2008 12:30:00 AM | Author: eVy-D-YaNa
Awal malam ni, aku dongak ke langit. Tercari-cari jugak satu-satunya bintang yang selalu bersinar dua tiga malam lepas, tapi tak jumpa pulak bintang tu malam ni. Oh ya...hari ni kan hujan. Mesti la bintang tak keluar kan...huhu~ tapi tak sangka pulak aku akan jumpa bintang yang lagi comel malam ni. Bintangku~ happy!~ =) owh ek? - simbolik -

Dalam satu perjalanan pulang malam ni....tiba-tiba aku teringat pasal pagi tadi. Entah macam mana, secara kebetulan yang tiba-tiba, aku dapat jawapan untuk persoalan yang dah lama bersarang dalam kepala. Berbulan-bulan jugak aku cuba cari kepastian, cuma mungkin tak berapa berusaha....lagi pun banyak hal lagi nak kena pertimbangkan kalo nak cari jawapan untuk persoalan tu. huhu~ - faham tak faham, tak faham...abaikan ja -

Persoalan tu timbul dua tiga bulan lepas. Persoalan tu macam datang sekali dengan jawapan, tapi aku ja yang tak pasti. Sengaja aku tak nak percaya dengan jawapan tu. Agak menggangu fikiran dan perasaan masa tu. Entah kenapa terasa macam akan kehilangan sesuatu., tapi aku biarkan ja persoalan terus tergantung...sampai terhasilnya puisi ni..."Tewas Terdiam" - tak pasti -

Yakin. Ya, aku yakin. Selalunya hati memang tak pernah menipu. Aku belajar, dalam jalan yang satu ni, gerak hati yang pertama tu datang dari ALLAH. Cuma mungkin kadang-kadang masa dan keadaan yang menentukan sama ada kesangsian tu benar atau tak, sama ada kita bole percaya atau tak. Dan sampai saat ni, aku makin yakin untuk percaya pada kata hati...tapi kita masih punya akal fikiran untuk cari logiknya. Hati-hati. - gerak hati -

"Dengar dengan telinga, tak boleh pakai...lihat dengan mata, tak boleh pakai..tapi fikirlah dengan akal yang waras bersama hati yang bersih, barulah buat keputusan." - Almarhum Ustaz Haji Hanafi bin Ahmad

Sebab aku sudah jangkakah jawapan tu?

Tak sakit..tak marah..tak kecewa..tak sedih...apa yang aku rasa sekarang? - kosong -

Cuma ada sayang dan harapan yang tak pernah putus.
This entry was posted on 8/22/2008 12:30:00 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 butterflies:

Related Posts with Thumbnails