Hati Yang Mencari versi II
9/05/2009 07:08:00 AM | Author: eVy-D-YaNa

Hati Yang Mencari

Pada Tuhan, aku hamba-Nya
Maka aku bukan siapa-siapa
Tapi, siapa aku pada dunia?
Siapa aku pada mereka?
Siapa aku pada kamu semua?

Aku bukan mengejar cinta
Itu kurniaan yang Maha Kuasa
Tidak jugak aku dambakan nama
Cuma aku inginkan kita bersama
Jalani Kehidupan dengan gembira

Datanglah yang dinamakan keresahan
Diam meronta dalam susur kejauhan
Hingga terbias sirna-sirna kesedihan
Pada jiwa yang rayukan pembersihan
Agar teruskan usaha dalam kesungguhan

Benarlah, aku hanya manusia biasa
Lantas itu, aku cuma perlukan masa
Untuk kutitip semula kenangan yang tersisa
Jadilah ia penawar menyembuhkan bisa
Tegarlah, supaya tidak aku berputus asa

Telinga, jangan didengar bicara sumbang
Mata, jangan dilihat madah serampang
Akal, fikirlah, jangan jadi gampang
Nurani, ikhlaslah dengan apa yang dipegang
Hati yang mencari, usahlah menghilang


Hati yang mencari,
eVy-D-YaNa



p/s: Versi ini diedit untuk dimuatkan dalam PW. Versi asal di sini.

This entry was posted on 9/05/2009 07:08:00 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 butterflies:

Related Posts with Thumbnails