Pelik Lagi Menghairankan....
1/20/2010 11:48:00 PM | Author: eVy-D-YaNa
Memang betul2 pelik lagi menghairankan....


Al-kisah....sejak aku mula intern kat Penang ni, ada beberapa kali jugak aku perasan perkara yang pelik lagi menghairankan ni. Dah banyak orang yang baru aku kenal sama ada yang kat ofis aku ataupun masa dalam perjalanan naik bas pergi kerja, kebanyakannya akan tanya pasal background aku...aku pun terangkan la yang aku tengah buat praktikal kat ofis aku sekarang dan aku daripada UTP. Yang tak bole blahnya tu, bole pulak diorg2 ni tanya aku berasal dari mana? contohnya macam.."Adik ni orang mana?" or "Dyana asal dari mana?" or "Dyana orang Penang ka?".
Pastu aku pun dengan yakin cakap aku orang Penang, dengan penuh senyuman (dan penuh sopan santunnya).
Hnnnnnssss
....siyes pelik...muka aku kat sini agaknya tak cukup menggambarkan yang aku orang Penang kot...

tapi lain pulak yang berlaku..

Bila aku ada kat UTP kat Perak tu dulu, bila berkenalan dengan kawan2 atau sapa2 yang join sama aktiviti..bila borak2 kejap, mesti diorg sendiri akan keluarkan ayat ni, atau "Dyana ni mesti orang Penang kan?" or "Orang utara ek?". Lebih kurang macam tu la. Pastu bila aku tanya balik macam mana tau aku orang Penang, diorg selamba ja cakap muka aku dan gaya cakap aku macam orang utara. Ok, fine!~ Memang betul pun kan...senang ja diorg nak teka asal aku...


Pelik kan????!






This entry was posted on 1/20/2010 11:48:00 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 butterflies:

On January 21, 2010 at 12:48 AM , cik aso said...

ye.. memang sangat pelik!!

 
On January 21, 2010 at 8:31 PM , eVy-D-YaNa said...

hehe...
org laen pun rasa pelik...apa lg diyana kan...hik3~~ ;D

 
On January 23, 2010 at 9:11 PM , Kencana21 said...

mujur dia ckp org gak diyana...kalo dia tanya diyana ni org-org ke..lagi sadis..hak2....bersyukur2. =)

 
On January 23, 2010 at 11:58 PM , eVy-D-YaNa said...

amboi...org-org lak ek? tu mmg over la kot..hehe~

 
On January 31, 2010 at 9:20 PM , anak melayu said...

dorg nk ngorat dyana tu....

 
On January 31, 2010 at 9:22 PM , eVy-D-YaNa said...

aik..ada pulak nak ngorat...kebanyakan diorg tu pmpuan kot...pelik kan?

 
Related Posts with Thumbnails