Aku, FYP & ...
12/10/2010 09:01:00 PM | Author: eVy-D-YaNa
Amboi tajuk...hehe~ saja ja...entry ni aku nak updet pasal aktiviti aku kat UTP ni di kala semua orang dah balik cuti sem. 

Aku kena stay kat UTP sebab nak siapkan kerja-kerja asas untuk Final Year Project II (FYP2). Bagi siapa2 yang tak tau, aku sekarang dah nak masuk semester akhir untuk pengajian ijazah aku kat UTP ni untuk program Business Information System (BIS). Siket lagi dah nak abes dah...cepatnya masa berlalu kan?

Stay seminggu ni apa yang aku buat kan? Aku banyak main ja daripada buat keja...tapi keja jalan la jugak sebab aku kena hantar progress report 2 kali seminggu kat SV aku...masak! Nak tak nak memang aku kena jugak paksa diri aku buat. Bila dok sorang2 ni macam2 la aku fikir....kadang2 terfikir la jugak, apasal la aku kena amek FYP ni???? semak kepala aku dengan projek ni...dah la kena buat sorang..semua masalah kena fikir sendiri dulu macam mana nak selesaikan. Sebelum ni pun banyak ja sebenarnya buat projek, tapi semuanya berkumpulan..so idea & burden bole kongsi ramai2.

K, takpa2..abaikan luahan perasaan aku tu. Biasa la emo dok sorang2...siyes aku mengaku..bila buat projek sorang2, memang demotivated ok! Takda persaingan nak compare untuk progress. Kawan-kawan semua dah balik jumpa rumah dan keluarga masing2...aku pulak tersadai kat sini 3 bulan tak balik. sejak raya hari tu. Sabar2, bila lagi nak rasa cabaran kan...tapi aku main ja banyak..hehe~ 

Disebabkan ada jugak faktor rangsangan yang menyebabkan keja aku kena jalan iaitu dateline progress report aku, terpaksa aku gagahkan diri pergi Information Resource Centre (IRC) ataupun library UTP. Kalau dok kat bilik sah2 keja aku online, blogwalking ja lebih dari buat kerja yang sepatutnya!! hehe~

Ni la ceritanya bila aku pi IRC....


Mula2 bukak laptop...menggedik dulu amek gambar pakai Crytal Eye webcam laptop aku...gila bebas, sebab takda orang kat IRC sekarang...cuti kan. apa lagi camwhore gak la aku kat situ kejap sebelum mula keja...hehe!~~ ni la jadinya...



 
Keja aku sekarang nak design2 diagram...

 Ngada jugak nak amek gambar dengan kerja2 tu..

Ni lagi ngada2, amek gambar sorang2! ah-ha~~ 

 
 Ni la design aku..bersepah tak siap lagi sebab stuck taktau nak sambung...adey~~ 



Balik IRC..nak amek...sebanyak ni barang aku kena usung! Dah siap2 pinjam buku untuk system development...aku dah la tak pandai sangat programming, jadi kena la bergantung kat buku jugak...mau rabak gak bahu aku bawak semua ni balik jalan kaki dengan laptop lagi...gila SURVIVE aku!...tahniah kepada diri sendiri...hehe~ ;D


p/s: yeay, aku nak balik dah Ahad ni!!!~

This entry was posted on 12/10/2010 09:01:00 PM and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 butterflies:

On December 10, 2010 at 11:43 PM , penaberkala said...

slamat bercuti
tok sabor nk balik utp, nk buat fyp, wakaka

tp, sygnya nnt nak tinggal blogging
sigh :(

 
On December 11, 2010 at 1:40 AM , eVy-D-YaNa said...

mekaseh..tp xcuti sgt pn sbnrnya..

ada byk lg keja fyp ni yg xsiap..

huhu...sila la hadapi sndri fyp ni..huk3~~ T_T

npa nk brhenti blogging lak?

 
On December 11, 2010 at 12:42 PM , penaberkala said...

bukan nk brenti, tp for sure kena berhenti kan
sbb final year sah2 la bizi

 
On December 11, 2010 at 2:49 PM , eVy-D-YaNa said...

hehe..herm, btol la jgk tu..
sem final yr ni la mmg sgt slow down berblogging...

bole kira dgn jari ja entry sbulan, wpun byk sgt bnda nk updet...tu pn naseb baik ada entry jgk..

siyes tunggang langgang jgk hdup final yr first ni...

xpa, nnt korg akan rasa sndri..hehe~ ;P

 
Related Posts with Thumbnails