Hari 11: Bhgn II - Happy Birthday abg Faiz!
12/30/2010 11:06:00 AM | Author: eVy-D-YaNa
Dengan nada yang ceria, meh kita nyanyi ramai-ramai k....

- bajet2 sikit cam ada muzik background ;P -
Happy birthday to you~
Happy birthday to you~ 
Happy birthday to Faiz~ 
Happy birthday to you~ 


29.12 ialah besday si comel ni.

sumber gambar: Ihsan my Mak Ndak 


Eh, tapi korang jangan silap tau. Ni gambar besday boy dua puluh tahun lepas. Si comel yang dalam gambar ni dah jadi seorang yang macho dan handsome dah pun! Haaa...meh kita usha gambar besday boy kat bawah ni...

29122010
Besday boy ni kazen aku, anak Mak Ndak aku yang nombor 2. Aku panggil dia abg Faiz. Beza umur banyak tahun jugak dengan aku. Sebenarnya, aku tak tau pun besday dia 29hb ni. Patut la Mak Ndak plan suro aku masak puding jagung hari ni. Pastu siap ada plan nak prepare menu macam-macam. Rupa-rupanya baru la aku tau besday abg Faiz rupanya...hehe~  

Kalau aku tau awal, bole la kot aku prepare hadiah...hik3~ Hadiah la sangat kan...aku ni dah la selalu takda idea nak bagi hadiah apa kat lelaki. Kalau hadiah kat perempuan laju ja aku bole cari sebab aku suka bagi benda-benda yang cute. Ofkoz la tak sesuai dengan lelaki kan...heee~ ;P

Patutnya kak Na plan nak buat kek sendiri hari ni. Tapi tak sempat pulak sebab bahan-bahan tak sempat nak beli. So, last2..pergi beli kek ready-made ja. Ok la tu daripada takda kek langsung.

kek besday~

Ni antara menu ktorg hari ni....
nasib baik menjadi n sedap puding jagung aku...hehe~

Mula-mula aku terkejut gak diorg beli sate 50 cucuk. Mana tak terkejut kan, kat rumah aku paling banyak yang selalu beli pun 20 cucuk ja. Masa tu bole pulak aku terlupa...rumah Mak Ndak aku ni banyak hero...logik la beli banyak tu kan...hehe~ So, dengan menu yang ada tu, ktorg pun sambut la besday abg Faiz secara sederhana tapi tetap mesra dan meriah. =)


Malam tu pulak ktorg tengok siaran langsung bola sepak Final Kedua Piala Suzuki AFF 2010, Malaysia vs Indonesia kat Stadium Gelora Bung Karno, Indonesia. Aku yang tak berapa minat bola ni pun bole terlayan sekali tengok bola dengan penuh semangatnya malam tu! hehe~ Kan sekarang satu Malaysia tengah bersemangat pasal potensi skuad Harimau Malaya ni kan...tak nak la aku ketinggalan.  Keluarga Mak Ndak aku pulak semua layan bola. Nak2 pulak bila ada si Khairul Fahmi Che Mat, penjaga gol terbaik skuad Malaysia buat masa ni. Hebat betul la skill dia tangkap bola masa kat petak gol tu. Kagum aku! Aku start follow bola untuk kejuaraan ni pun masa aku tengok Malaysia vs Vietnam, yang Malaysia menang tu. Masa tu memang dok menyerlah la skill si Fahmi ni. 

Tambah pulak lepas Malaysia yang muncul juara piala ni kali ni. Lagi meletup la nama dia. Semua media, bloggers nak buat review pasal dia, sampai terwujud fenomena TsuFahmi. Dahsyat. Nasib baik dia dah ada awek. Blog awek dia pun sampai terkena tempias femesnya mamat ni. Mencurah-curah trafik blog dia, sampai followers dah jadi ribu-riban dah. Banyak pulak aku cerita pasal ni. Eh, tak lupa jugak kat penjaring gol terbanyak kejohanan ni, cik abang Safee Sali. Memang terbaik la. 

TAHNIAH HARIMAU MALAYA!!! Kira kemenangan ni macam hadiah jugak la buat si besday boy kat atas tu. =)






uh lupa, aku tak bagi ucapan lagi...

To abg Faiz:
Selamat Hari Lahir! Semoga panjang umur dan makin murah rezeki. Semoga sentiasa dalam keredhaan Allah dan ibu bapa. Sorry la tak bagi hadiah pun. Last sekali, cepat-cepat la kawen! ah-ha!~~ ;D




 p/s: aw, tak join. 





Entry berkaitan sebelum ni:
1. KL...here I come!
2. Hari 1: Tempat baru, suasana baru 
3. Hari 2: Persediaan 
4. Hari 3: Mulanya di sini 
5. Hari 4: Pink dan Kuning 
6. Hari 5: Aku sangat suka nombor 23!
7. Hari 6: Informal
8. Hari 7: Gombak lagi.... :) 
9. Hari 8: Cari rumput jom!  
10. Hari 9: Takda apa2  
11. Hari 10: Nostalgia masa lalu
12. Hari 11: Bhgn 1 - Jalan-jalan UniTAR
 





 
This entry was posted on 12/30/2010 11:06:00 AM and is filed under , , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 butterflies:

Related Posts with Thumbnails