Hari 14: Aku dan lontong
1/01/2011 11:39:00 PM | Author: eVy-D-YaNa
Hari ni ialah hari kedua terakhir aku tinggal kat rumah Mak Ndak aku ni. Esok dah nak kena balik KD dah. Ok2, serius aku mengaku aku dah mula rasa sedih dah ni. Ni la masalahnya bila aku dah mula rapat dengan siapa2 pun, bila nak pisah atau duduk jauh2 tu memang awal2 lagi aku akan rasa sedih. =( 

Uh, tapi jangan sedih lebih2 hari ni. Kita tukar mood gembira jap. Aku dan Mak Ndak aku dah beberapa hari plan nak masak lontong hari ni. Ni sebab aku la semangat nak belajar masak lontong. Selebihnya sebab aku la yang nak makan sebab dah lama tak makan lontong..ah-ha!~ Disebabkan aku memang eksaited gila nak belajar sampai Mak Ndak aku pun perasan keterujaan melampau anak sedara dia yang sorang ni, maka aku yang ditugaskan untuk memasak...hehe~ Mak Ndak cuma gitau apa yang nak kena buat. Uh, memang best. So, aku pun belajar la buat kuah masak lemak, sambal ikan bilis dan kuah kacang. Kak Na pun ajar jugak sikit-sikit. Rasa macam tuisyen kat dapur lak..hehe~ Rupanya takda la susah mana buat lontong tu, cuma aku yang tak pasti sukatan. 

Hee...pastu macam biasa la agenda aku kat sini. Masak agar-agar lagi. Kali ni buat agar-agar laici lak. Ni pun kali pertama aku buat agar-agar laici. Resipi aku ambil daripada seorang kawan aku. Tak sempat pulak nak ambil gambar menu hari ni. Tup-tup semua dah habis! ah-ha!~

Hari ni kakak sedara aku, kak Dilah yang study kat UKM tu datang rumah Mak Ndak aku. So, lagi meriah la jadinya...tapi tu la, dia tak sihat pulak, batuk-batuk. Sian dia. Malam tu, aku, kak Na & kak Dilah pergi pasar malam dekat-dekat situ. Sempat jugak aku beli satu baju...hehe~



 
 



p/s: aw, elak.  
 
 
Entry berkaitan sebelum ni:
1. KL...here I come!
2. Hari 1: Tempat baru, suasana baru 
3. Hari 2: Persediaan 
4. Hari 3: Mulanya di sini 
5. Hari 4: Pink dan Kuning 
6. Hari 5: Aku sangat suka nombor 23!
7. Hari 6: Informal
8. Hari 7: Gombak lagi.... :) 
9. Hari 8: Cari rumput jom!  
10. Hari 9: Takda apa2  
11. Hari 11: Bhgn I - Jalan-jalan UniTAR 
12. Hari11: Bhgn II - Happy Birthday abg Faiz!
13. Hari 12: Updet, updet... 
14. Hari 13: Cuti peristiwa, rumah meriah! 
 
 
 
This entry was posted on 1/01/2011 11:39:00 PM and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 butterflies:

Related Posts with Thumbnails