Hari 19: Programming bukan dunia aku!
1/06/2011 10:18:00 PM | Author: eVy-D-YaNa
Aku, 6 Jan
Huk3...tajuk nak sedih ja kan...agak sedih jugak la sebenarnya. Hari ni bangun pagi-pagi dah rasa berat kepala, sakit tekak yang amat dan badan dah panas sikit. Pastu cakap ja dalam hati, "Oh no nak demam ke ni? Please3..be strong. Mana bole sakit time-time ni, tak sempat."   ^_^ Malas nak layan sakit-sakit ni, terus bangun siap2 nak pergi kerja. Nasib baik kat ofis tadi ok ja. Cuma rasa penat sikit.

Tengah hari lak, staf sebelah aku, si Suguna tu ajak aku pergi lunch kat luar. Ni kira kali pertama aku pergi makan kat luar sejak berada kat VADS ni. Dia ajak pergi makan kat satu kedai makan ni, Santai nama kedai tu. Ok la, not bad! Masakan Melayu. Tempat eksklusif sikit la daripada kedai-kedai makan biasa walaupun menu dia biasa ja. So, kos makanan kat situ pun agak tinggi sebenarnya. Aku makan koay teow kungfu...harga kat sini RM6. Kalau ikut tempat biasa yang aku selalu pergi dalam RM4 ja selalunya. Air limau nipis yang biasa tu pun kena caj RM2. KL..KL..


Koay Teow Kungfu kat Santai

Petang lak, kak Sham bawak aku pergi jumpa orang yang nak tolong aku untuk coding system aku ni. Aku tak berapa mahir sangat dan masih perlukan pertolongan bab-bab ni. Orang yang bakal tolong aku ni nama dia Steve. Dia ni kira programmer la. Orangnya OK2 la, cuma dia sangat teknikal bab-bab coding ni. Aku ni pulak kira basic amatur. So, macam sangat jargon ok cakap dengan dia. Banyak jugak benda yang dia explain aku tak tau pun selama ni...aduh. Sah2, dunia aku bukan programming! Korang pernah tak rasa sedih bila terpaksa buat sesuatu yang korang tak berapa faham dan mahir, tapi kena buat jugak? Kalau la aku dapat explain kan...huhu~ T_T
 
 
p/s: aw, fever of longing..no-no-no~ ^_^
 
Entry berkaitan sebelum ni:
1. KL...here I come!
2. Hari 1: Tempat baru, suasana baru 
3. Hari 2: Persediaan 
4. Hari 3: Mulanya di sini 
5. Hari 4: Pink dan Kuning 
6. Hari 5: Aku sangat suka nombor 23!
7. Hari 6: Informal
8. Hari 7: Gombak lagi.... :) 
9. Hari 8: Cari rumput jom!  
10. Hari 9: Takda apa2  
11. Hari 11: Bhgn I - Jalan-jalan UniTAR 
12. Hari11: Bhgn II - Happy Birthday abg Faiz!
13. Hari 12: Updet, updet... 
14. Hari 13: Cuti peristiwa, rumah meriah! 
15. Hari 14: Aku dan lontong 
16. Hari 15: Bubye Gombak, welcome back to KD :-| 
17. Hari 16: Cuti habis, takda mood lagi 
18. Hari 17: Gained up 
19. Hari 18: Petak-petak
 
 
This entry was posted on 1/06/2011 10:18:00 PM and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 butterflies:

On January 6, 2011 at 10:57 PM , kuyam said...

time2 bz mmg xterlayannye kalau nk sakit.huhu
caiyok diyana! :D

 
On January 7, 2011 at 1:58 AM , anyss said...

Salam,
x retijugak nak uruskan segala macam cacing macam tu...reti guna je ;)

Jom join;
Kontes Cerita Paling Lawak sedunia

 
On January 7, 2011 at 8:41 AM , eVy-D-YaNa said...

kuyam,
tu la kan...sendiri motivate diri kena baik jugak...kalo kt umah tu laen la, bole gak nk manja2 dgn mak ayah kalo sakit..ah-ha!~ ;P

hidup di perantauan..besa la...huuu~

 
On January 7, 2011 at 8:42 AM , eVy-D-YaNa said...

anyss,
tu la, slama ni men tau guna ja apps2 tu semua...skali kena develop sndiri..menggagau gak nak buat..huk~~ T_T

k2, nnt sy evy tgk kontest tu k, thanks for inviting~ :)

 
On January 7, 2011 at 9:06 AM , Nurul Haniza said...

diyana,moga sihat selalu! tc :)

 
On January 7, 2011 at 9:09 AM , eVy-D-YaNa said...

niza,
mekaseh dear~
syg kamu~ :)

 
On January 9, 2011 at 9:08 AM , Anonymous said...

salam..ambik kos ape erh...sorii bru jengah blog ni...

programming erh?stdy mne?

 
On January 9, 2011 at 9:21 AM , eVy-D-YaNa said...

i am S!L4H,
wassalam..uh, thanks jugk sbb sggah ya~ :)

sy study utp..final year dh..
sy amek kos business info system...

 
Related Posts with Thumbnails